עורך דין מומחה לגירושין

עורך דין מומחה לגירושין – יוצאים לדרך

עבור חלק מהאנשים ההחלטה על פירוק התא המשפחתי ופתיחת דף חדש מתבשלת מזה שנים, ומובילה לצעד מתבקש שמרגיש נכון. עבור אחרים, המצב ממש נופל עליהם כרעם ביום בהיר וכמה שנכפה עליהם על ידי בן הזוג. בין לבין מצויים מרבית האנשים המתלבטים לגבי ההשלכות ברמה האישית, החברתית, הכלכלית וכמובן בכל הקשור לילדים, רגשותיהם והקשר עימם. בסופו של דבר, ההחלטה מתקבלת וצריך לצאת לדרך, שבסופה ניתן לפתוח בצורה מלאה פרק חדש בחיים. אבל כדי להתחיל, יש לפנות אל עורך דין מומחה לגירושין.

מה קורה בתחילת הדרך

עורך דין גירושין מומחה יסביר לכם שכבר בתחילת הדרך יש לקבל מספר החלטות. בראש ובראשונה, מה שיקרה הוא שתקבלו מעורך הדין מידע מלא ומקיף אודות האפשרויות הפתוחות בפניכם, ההליכים הצפויים, משמעותיהם והשלכותיהם, הזכויות והחובות שלכם, הערכאות המעורבות וכן הלאה. לאור המצב הקיים מול בן הזוג לשעבר, הרצונות והצרכים שלכם, תתקבל החלטה על המשך הדרך מכאן והלאה.

כך לדוגמא, עורך הדין יסביר לכם שבשנים האחרונות מושם דגש רב בהרבה על ניסיון להביא את בני הזוג המתגרשים להסכמות שאינן מצריכות את התערבות בית המשפט או בית הדין. לכן נחקק "חוק גישור חובה" האומר שאם אחד משניכם ירצה להגיש תביעת גירושין יהיה עליו להגיש תחילה בקשה ליישוב סכסוך. יש להדגיש כי לא מדובר בבקשת לקבלת הגט, שאותה תמיד צריך להגיש לבית הדין הרבני, וזו איננה תלויה בגישור חובה.

אבל המשמעות היא שלמעשה לא ניתן להגיש כיום תביעת גירושין אלא רק בקשה ליישוב סכסוך, שלאחריה שניכם תוזמנו לפגישת גישור אחת שבה תהיו חייבים להשתתף. הפגישה מתקיימת ביחידת הסיוע של בתי המשפט ובה יוסבר לכם על החובות והזכויות, הליך הגישור המוצע לכם, הליכים, אפשרויות טיפול וכן הלאה. במהלך 8 השבועות הבאים ישנה למעשה הקפאה של הליכים ולא תוכלו להגיש תביעת גירושין, כאשר בתקופה זו ניתן לקיים עד 4 פגישות גישור – בהן אין חובה להשתתף.

מצד שני, את תהליך הגישור ניתן לבצע עם עורך דין מומחה לגירושין, ויש לו כמה יתרונות משמעותיים. תהליך זה הנפרש על פני מספר פגישות מכוון להביא להבנות והסכמות, אשר יימזגו אל תוך הסכם גירושין מפורט וברור. בין היתר, ההסכם יעסוק בכל הקשור לחלוקת הרכוש, דמי המזונות, הסדרי השהות וכיוצא בזאת. הוא יתבסס על שיחות שבהן תביעו בכנות את הצרכים האמיתיים שלכם, ותגיעו להסכמות המאפשרות לכולם לצאת לדרך החדשה על הצד הטוב ביותר – מה שכרוך לעיתים גם בוויתורים מסוימים.

יחד עם זאת, תהליך הגישור (ביחידת הסיוע או עם עורך הדין) אינו מתאים לכולם, ובפרט אם אין כעת את היכולת להידבר או להגיע בכלל להסכמות. במקרה זה, עורך הדין ילווה אתכם לכל אורך הדרך בהגשת תביעת הגירושין ובמיצוי זכויותיכם מול בן הזוג.

לפרטים נוספים וקביעת פגישה

לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ עם עורך דין גירושין מומחה, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורכי הדין דויד לייזר ושות' בטלפונים 03-6134430 ו- 03-6133656.

Scroll to Top