מה עושים כשהאב לא משלם מזונות?

בהסכם גירושין נקבע, בין היתר, גובה המזונות שעל האב לשלם לאשתו עבור ילדיהם המשותפים. תשלום המזונות מתקיים עד שהילדים מגיעים לגיל 18 ונועד כדי למלא את צרכיהם הבסיסיים. מידי יום מגיעות לבית המשפט פניות רבות כנגד גברים שלא משלמים מזונות כפי שנקבעו בהסכם הגירושין וכפי שנקבע על פי חוק. אז מה אפשר לעשות עם אי תשלום מזונות על-ידי הגבר? האם בכלל יש מה לעשות או שמדובר במלחמה מתישה ומיותרת? עו"ד דויד לייזר עם כל הפרטים.

אי תשלום מזונות – פתרונות אפשריים

לפני שנתחיל במתן הפתרונות החוקיים הקיימים, חשוב לציין כי אי תשלום מזונות הוא עבירה על החוק, ממש כך. מזונות הם דבר שקבוע בחוק ובמידה והאב אינו משלם אותו ניתן לנקוט כנגדו צעדים הדומים לצעדי הוצאה לפועל, לעקל את רכושו, לעקב יציאה מהארץ ואפילו במקרי קיצון גם להוביל למאסר שלו. אישה שאינה מקבלת את המזונות שנקבעו לה בהסכם הגירושין יכולה לפנות לביטוח לאומי או ללשכת ההוצאה לפועל ולדרוש את המזונות המגיעים לה על פי חוק. ניתן גם היעזר בשירותי עורך דין דויד לייזר בכדי שזה יעזור לכם לממש את המזונות ואת כל הזכויות המגיעות לכם.

אי תשלום מזונותקבלת מזונות מביטוח לאומי

באופן כללי המוסד לביטוח לאומי נדרש לשלם לאישה מזונות במקרה בו הגבר נמנע מכך, ולא משנה כלל הסיבה. אי תשלום מזונות ילדים הינו, כאמור, עבירה על החוק ועל ביהמ"ש למצות את הדין עם הגבר העבריין. יחד עם זאת, מוסדות החוק מבינים כי האישה לא צריכה לסבול בשל כך ולכן ביטוח לאומי נדרש לשלם במקום הגבר. סכום המזונות ישתנה ויהיה תלוי בגובה הסכום שנקבע בבית המשפט, בגובה ההכנסות של האישה ועוד.

פנייה להוצאה לפועל לקבלת מזונות

פתרון נוסף שעומד בפני האישה הוא פנייה ישירה ללשכה להוצאה לפועל בעזרת עורך דין הוצאה לפועל מזונות. כפי שאמרנו, אי תשלום מזונות הוא כמו צ'ק ללא כיסוי או כמו צבירת חובות אחרים בסגנון. אישה שנתקלה במצב שכזה יכולה לפנות בעצמה ללשכה להוצאה לפועל בכדי שזו תפתח בהליכים כנגד הבעל החייב. הלשכה להוצאה לפועל יכולה לנקוט במספר צעדים כנגד האב החייב, בין היתר היא יכולה לעקל את רכושו (משכורות, חשבונות בנק, כרטיסי אשראי וכו').

Scroll to Top