הכל על גירושין, טיפים בנושא גירושין

בישראל גירושין היא כבר לא מילה גסה, יותר ויותר אנשים מדברים על זה ואף עושים את זה. אחוז המתגרשים בישראל, ובעולם בכלל, רק הולך ועולה. גירושין הם צעד דרמטי לכל בית, לו יש השלכות מקיפות ומידיות על המשך חיי הזוג וחיי הילדים שלהם. על אף שכיום אין זה תמיד כך, לצערנו, גירושים הם השלב בו לבני הזוג כבר כלו כל הפתרונים ואין באפשרותם לשקם את חיי הנישואין שלהם. זהו סוף עידן המלווה פעמים רבות בכעס ותסכולים רגשיים, ותחילתו של אחר בו כל אחד מבני הזוג נדרש להתמודד עם מציאות חדשה בעלת השלכות מקיפות. 

טיפים בנושא גירושין - משרד עו"ד דויד לייזר ושות'

למה אנשים מתגרשים?

כ – 40,000 זוגות מתחתנים מדי שנה בישראל, בעוד שלמעלה מ – 10,000 זוגות אחרים בוחרים באופציה ההפוכה ומתגרשים. הסיבות המובילות זוג להתגרש הן די רבות, בהן:

  • משברי אמון, כמו בגידות או שקרים מרובים
  • אלימות במשפחה, חס וחלילה
  • נישואין בגיל צעיר או עקב נסיבות משניות כמו הריון לא רצוי או לחצים
  • בעיות בחדר המיטות
  • בעיות בתקשורת, המובילות לוויכוחים ומריבות, ועוד.

איך ניתן למנוע גירושין?

גירושין אמורים להיות הצעד האחרון שנעשה, לאחר שניסו בני הזוג את כל שביכולתם בכדי לשקם ולשמר את המערכת הזוגית שלהם, ופה גם טמונה הבעיה. זוגות רבים נוהגים באימפולסיביות, ומיד לאחר מספר מריבות או ויכוחים, בוחרים בדרך הקלה החוצה ומתגרשים. מערכת זוגית דורשת תחזוק מתמיד – לעניין, לרגש, להעניק, לאהוב, לדבר, לשתף ולשמור אמונים. כן, מערכת זוגית טובה מצריכה עבודה וכוללת נפילות, מחלוקות וקשיים, איתם יש להתמודד ואותם יש לנסות למנוע. במיוחד בשל כך, פותחו וקמו בשנים האחרונות לא מעט שיטות טיפול זוגיות המנסות לגשר בין בני הזוג ולסייע להם בפתרון המחלוקות, כמו טיפול זוגי, גישור וכדו', העשויים למנוע צורך בהליך גירושין בליווי עורך דין גירושין.

הליך הגירושין

הליך הגירושים המהיר ביותר, הוא כאשר ניתן גט ובני הזוג מתייצבים ומתגרשים ברבנות. אך במרבית הפעמים, סוגיות רבות נותרות במחלוקת ועומדות על הפרק. אז על בני הזוג לבחור את אסטרטגיית הגירושין: האם ללכת לתביעה או לנסח יחד הסכם גירושין המקובל על שני הצדדים. הסכם גירושים לא תמיד קל לנסח, ועליו לכלול את הסכמת השניים על גובה תשלומי מזונות לילדים ולאישה, חלוקת רכוש, הסדרי ראיית הילדים ועוד נושאים רבים. בכדי להימנע מהליך מסורבל, ממושך ומייגע, מומלץ להתייעץ עם עורך דין גירושין בעל ניסיון וידע רב בנושא.

Scroll to Top