משמורת ילדים – עו"ד דויד לייזר

משמורת ילדים קטינים

נושא משמורת ילדים הוא אחד מן הנושאים הקשים והיותר הטעונים רגשית ביותר בין ההורים בתהליך הגירושין. החוק בישראל קובע כי הוריו הביולוגיים של קטין הם האפוטרופוסים שלו. אפוטרופוס – הוא האחראי על כל מי שאינו מסוגל לדאוג לענייניו מפאת גילו הצעיר או מכל סיבה אחרת.

חובת האפוטרופסות זאת נותרת בעינה גם לאחר גירושין. זוג ההורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם ויש להם זכות לקבל החלטות הנוגעות לילדים כמו אופן החינוך, מקום המגורים, מנהגים דתיים וטיפולים רפואיים.

בחירת המטפל העיקרי

במקרים בהם ההורים נפרדים יש צורך להחליט אצל מי יגדלו הילדים ומי מההורים יהיה המטפל העיקרי או במילים אחרות מי יקבל משמורת ילדים. בחירת הורה שמקבל משמורת נעשית בדרך כלל בהסכמת ההורים ולעתים על ידי בית המשפט. הסדרת משמורת על קטינים כוללת את עניין תשלומי המזונות ושאר הזכויות הנגזרות מכך.

חזקת הגיל הרך

דיני משפחה, משמורת, גירושיןחזקת הגיל הרך קובעת שטובת קטינים עד גיל 6 היא ברוב המקרים במשמורת האם, ורק כאשר חזקה זו ניתן לסתור את ההנחה הזו ניתן לחרוג מחזקת הגיל הרך.

בית המשפט מונחה על ידי עקרון טובת הילד ולפיכך קובע את משמורת הילדים ואת הסדרי הראיה והביקור. עד שימלאו לילדים המשותפים שש שנים יעדיף בית המשפט לתת לאם משמורת על ילדיה בשל פסיקת "חזקת הגיל הרך".

רק במקרים בהם הוכח שהאם אינה מסוגלת להיות המשמורת ומאובחנת כבעלת בעיות בעיות נפשיות, התמכרויות או חוסר מסוגלות הורית יעביר בית המשפט את זכויות המשמורת לאב או לגורם אחר. כאשר בית המשפט אינו מסוגל לקבוע מי מההורים ראוי לקבל משמורת על הילדים יערכו בדיקות על ידי עובדת סוציאלית ועל ידי נציגי לשכת הרווחה בכדי לקבל הערכה מדויקת.

משמורת משותפת

משמורת משותפת הנה מצב בו שני ההורים חולקים את האחריות ההורית לטיפול בקטין באופן שווה. הבחירה במשמורת משותפת מאפשרת להורים להיות שווים במשמעות שלהם בחיי הילדים והיא מותנית ביכולתם של ההורים לשתף פעולה ולתקשר יחד באופן חיובי.

מחפשים מידע על משמורת ילדים? זקוקים לעורך דין משפחה? צרו קשר לקביעת ייעוץ משפטי עם דויד לייזר: 03-6134430 | 054-4657432

Scroll to Top