ביטול חוזה מקרקעין

וודאי שמעתם לא פעם בילדותכם את המשפט "הבטחות צריך לקיים", נכון? המשפט הזה מקבל תוקף חזק אף יותר כאשר מדובר על הסכמים והבטחות בתחום המקרקעין. עסקאות מקרקעין שנחתמות תחת חוזה הן עסקאות שקשה מאוד לבטל וצריך עילה מאוד מיוחדת לשם כך. ביטול חוזה מקרקעין הוא מורכב במיוחד וכאשר חתמתם על הסכם רכישה או מכירה של דירה, יהיה לכם קשה מאוד לסגת ממנו. לפני שאתם נבהלים ומאבדים תקווה לחלוטין, כדאי שתדעו שעל אף שזה קשה זה עדיין בגדר האפשרי. עו"ד מקרקעין ונוטריון דויד לייזר, ישמח ללוות ולייצג אתכם וכמובן לייעץ לכם בכל הקשור לחוזים ועסקאות נדל"ן ומקרקעין.

ביטול חוזה מקרקעין – מתי זה אפשרי?

אז כמו שציינו, חוזה מקרקעין (כמו הסכמים משפטיים אחרים) הוא קשה מאוד לביטול. בואו נגיד שחרטה או חזרה בכם מהבטחותיכם אינן מספיקות כדי לבטל את ההסכם. אז בכל זאת עושים ביטול חוזה מקרקעין? כדי שהדבר יתאפשר עליכם להחזיק בעילה מספקת שבגינה ישתכנע בית המשפט (או גורם אחר) שיש לבטל את העסקה. הפרה של ההסכם או סעיפים ממנו יכולה, למשל, להיחשב כ"עילה מספקת" לביטול החוזה.

תנאים לביטול חוזה מקרקעין

אם למשל הקבלן הבטיח לכם דבר אחר ובפועל הדבר הזה אינו מתקיים, או שהוא מתקיים בצורה שונה – זה יכול להיות תנאי ביטול חוזה מקרקעין. גם אם רשות מסוימת החליטה לבטל היתר שכבר נתנה, וזה אומר שהחוזה שלכם משתנה- זה יכול להיות תנאי לביטול החוזה. גם אם מוכר הנכס ידע על פגמים מסוימים בדירה ובחר שלא לדווח עליהם, זה יכול להיחשב כעילה לביטול החוזה. תנאי ביטול צריכים להיכלל תחת הכותרת של "הפרת החוזה" ואז ייתכן וניתן יהיה לבטל את החוזה.

ייעוץ משפטי לגבי ביטול חוזה מקרקעין

חשוב לזכור שביטול של חוזה כזה יכול להיות כרוך בהפסדים כספיים גדולים לשני הצדדים המעורבים בעסקה. כדי לברר את סיכויי הצלחת הביטול וכן את גובה הפיצויים המגיעים לכם (במידה ומגיעים) מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום. כך תוכלו גם להסתכל על הסכם מכירה לדוגמא ולבחון את הדברים יותר לעומק. לעו"ד דויד לייזר יש ניסיון רב בניהול תיקי מקרקעין וישמח לעמוד לצדכם ולייצג את האינטרסים שלכם. זכרו כי חוזה מקרקעין הוא חוזה חשוב וכבד משקל ולפני שחותמים עליו מומלץ לבחון אותו מכל כיוון אפשרי.

דרג את התוכן